Da Shanty: Monday: Timbo Xclusives VII Image Hosted by ImageShack.us

maandag, juli 17, 2006

Monday: Timbo Xclusives VII

Jay-Z was een vast klant van Timbaland. Dit blijkt wel uit de 16 timbo's verspreid over 5 albums en een soundtrack. De allereerste beats voor Jigga staan op het album "Vol. 2: Hard Knock Life" uit '98. Ik heb het meteen over mijn favoriete Jigga/Timbo track Nigga What, Nigga Who (Originator 99) ft. Big Jaz en Paper Chase ft. Foxy Brown.

De samenwerking beviel goed, want een jaar later kwamen er op "Vol. 3... Life And Times Of S. Carter" 5 beats van Mr. Mosley's hand. Big Pimpin' ft. Ugk en Is That Yo Bitch ft. Twista & Missy zijn wel bekend inmiddels. Maar Come And Get Me en de veel dopere Snoopy Track ft. Juvenile en It's Hot (Some Like It Hot) zijn dat niet.

Op de Nutty Prof II soundtrack staat Hey Papi ft. Memphis Bleek & Amil. Bij toeval (of misschien via Seven30) heb ik ooit een advance-versie van dit album gekregen. En hier staat een iets andere versie van de Hey Papi ft. Amil op. Deze is dus nog zonder de verse van Bleek.

En toen kwamen de Blueprints I en II. Op deel 1 was de bijdrage van Timbaland beperkt tot slechts Hola Hovito. Maar op part 2 kwam Timbo met 3 (ook nog betere) beats op de proppen. Disc 1 bracht de dope What They Gonna Do ft. Sean Paul en de nog dopere Bounce ft. Kanye West & Raje Shwari. Om het op disc 2 af te maken met 2 Many Hoes ft. Memphis Bleek.

Op het laatste album staat natuurlijk nog Dirt Off Your Shoulder. Vrij onnodig overigens dat ik die link hier nog neerzet, want wie heeft die track nou niet...

Geen Timbo remixes van Jigga tracks, maar niet getreurd. Ik heb wel 3 exclusives voor jullie. Murder Marcyville ft. Memphis Bleek & Geda K is een echte killer wat mij betreft. Verder doet de unreleased Higher ft. Freeway het ernstig goed, alleen jammer dat het geen explicit version is. Tenslotte heb ik nog Get My Shit Off ft. Timbaland himself. Ook hier een minpuntje, de mp3 heeft namelijk een vrij slechte kwaliteit. Maar goed toch post ik hem maar...omdat die zo exclusief is.

2 Comments:

Blogger Nykro said...

Scherp Subzero...

ik doe er wat aan ;)

juli 17, 2006 8:59 p.m.  
Blogger Nykro said...

Bij nader inzien, ben ik hem eigenlijk niet vergeten. Ik post eigenlijk alleen maar de tracks waarvan hij uitvoerend arties is en niet als feat.

Lobster & Shrimp is een Timbaland feat. Jay-Z dus vandaar...

en zeg eerlijk, die heb jij toch allang!

juli 17, 2006 9:03 p.m.  

Een reactie posten

<< Home