Da Shanty: Album Of The Month: August (Rick Ross - Port Of Miami) Image Hosted by ImageShack.us

dinsdag, augustus 01, 2006

Album Of The Month: August (Rick Ross - Port Of Miami)

For the non-Dutch speaking...Get the album by clickin' on the albumcover
Hadden jullie iets anders verwacht als Album Of The Month. Al sinds het begin van deze blog lopen we Ricky Ross te hypen als een gek. Maar wat wil je ook. Vandaar even een korte review en klik maar op het plaatje voor de download.
Tracklist
01. Intro
Een kort verhaal over sos in de haven van Miami. De sfeer is gezet.
02. Push It (prod by Jonathan "JR" Rotem)
De tweede single van het album. Met de bekende Scarface sample. Niet mijn favoriete track maar wel goed voor het commerciele succes.
03. Blow ft. Dre (prod by Cool & Dre)
Wat eigenlijk de tweede single zou worden wordt nu de derde. Deze versie is iets anders dan die eerder al op de Da Shanty stond.
04. Hustlin' (prod by The Runners)
De meest herkenbare track tot nu toe. Voor mij nog steeds de track van het jaar, al was het alleen maar door de lyric: "Who The Fuck You Think You're Fuckin' With, I'm The Fucking Bawz".
05. Cross That Line ft. Akon (prod by Akon, co-prod by Georgio Tuinfoort)
Wat mij betreft toch echt wel de track van de afgelopen maand. Akon is de Nate Dogg van deze tijd en komt erg gevaarlijk op deze track.
06. I'm Bad
Niet echt geweldig, een van de eerste skips van het album.
07. Boss ft. Dre (prod by Cool & Dre)
Ik had deze track al een tijdje. Cool & Dre komen vrij correct de laatste tijd, ook al is het refreintje een beetje vervelend.
08. For Da Low (prod by Jazze Pha)
Jazze Pha is niet echt mij favorite producer. Ik wordt onderhand een beetje moe van dat gefizzle en ook deze track is niet echt een succes.
09. Where My Money (I Need That) (prod by The Runners)
Weer een dikke knaller van The Runners. Deze boys zijn toch de productie ontdekking van 2006 en met dit album bewijzen ze dat niet alle beats op elkaar lijken.
10. Get Away ft. Mario Winans (prod by Mario Winans)
Mr. Mario "Ik-zing-altijd-over-mijn-vriendin-die-altijd-vreemdgaat" Winans maakt er een zoekte track van. Goed voor de afwisseling maar niet echt passend bij Ricky.
11. Hit U From The Back ft. Rodney (prod by The Runners)
Zoals ik al zei; The Runners komen afwisselend. Deze klinkt niet als een enkele andere van ze
12. White House (prod by DJ Thoomp)
Vast T.I.-collaborator DJ Thoomp komt hard op deze track over Miami drugs legende Kenneth "Boobie" Williams.
13. Pots And Pans ft. J Rock (prod by Jean “J Rock” Borges)
Niet echt mijn favo, maar het kan er mee door.
14. It's My Time ft. Lyfe Jennings (prod by The Runners)
Weer een hele andere track van The Runners, met een beetje een Just Blaze vibe. Lyfe Jennings is een van mijn favo zangers en komt lekker op deze relaxte track.
15. Street Life (Feat. Lloyd) (prod by Big Reese)
Lloyd zingt als een chick. Maar Lloyd komt er mee weg. Ik vind Lloyd dope... Deze track trouwens ook wel, ondanks dat ie wel erg cliché is.
16. Hustlin' (Remix) ft. Jay-Z & Young Jeezy (prod by The Runners)
The Remix van het hossel anthem van 2006. Jigga en The Snowman droppen allebei een lekkere verse die goed op de track past.
17. It Ain't A Problem ft. Carol City Cartel (prod by J. Venom)
Triple C's, de click van Rick Ross bestaande uit Rick, Torch en Gunplay, maken deze track af. Beiden boys doen niet veel onder voor Rick maar het zal me benieuwen of ze kunnen meeliften.
18. I'm A G ft. Lil' Wayne & Brisco (prod by Beat Novacane aka DJ Khaled)
DJ Khaled dropt de beat, Weezy een dope refrein, en Rick en Brisco (Miami's next best thing) wisselen elkaar af. Nice....
19. Prayer
Een fraai einde..een track en outro in elkaar verweven...
Ik had erg veel verwacht van dit album en ben ook redelijk satisfied. Een paar tracks hadden niet gehoeven en ik had al meer dan de helft wat langer op mij pc staan.
Maar toch Rick Ross is a Bawz en dropt een van de fijnere albums van 2006. Jigga heeft zijn werk goed gedaan.