Da Shanty: Thursday: New Artist IX Image Hosted by ImageShack.us

donderdag, juli 27, 2006

Thursday: New Artist IX


De nieuwe artist van deze week heet UNeSS. En aangezien hij een beetje een Arabisch uiterlijk heeft gok ik er op dat hij eigenlijk gewoon Younes heet. Maar dat even ter zijde. Onze nieuwe homie UNeSS timmert de laatste tijd aan de weg, en doet dit met behulp van niemand minder dan Ryan Leslie.

Net als mattie R-Les houdt UNeSS het niet alleen bij zingen maar produceert hij er ook aardig op los. Op het debuut album van Cassie zullen dan ook UNeSS tracks komen te staan.

Nykro poste gisteren al een track van deze new-comer en dat deed mij weer besluiten om wat meer tracks van hem te droppen.

Ik wil beginnen met Because Of You, een midtempo track met een catchy gitaartje in, om vervolgens door te gaan naar Get That Shorty wat wat meer een club track is, in de snap-music-trend van tegenwoordig.

Might Have A Chance is een andere mid-tempo track die ik erg goed trek. Hij heeft wel een beetje weg van een Neptunes R&B track van een jaar of 4 geleden.

De laatste track is Talk, opnieuw mid-tempo en het doet me een beetje denken aan Musiq (Soulchild), waarom precies weet ik ook niet.

Natuurlijk ook wat bewegende beelden.
Zie hier UNeSS in de studie met producers Mysto en Pizzi. R-Les (met Nederlands Elftal vest) komt ook nog even langs. De track die je hoort lijkt een beetje op de track die Nykro gisteren al gepost had (Finaly), maar is toch net weer wat anders. Helaas geen audio hiervan nog..


EDIT: Nykro hookte me net op nog 3 wat oudere UNeSS tracks:
UNeSS ft. AC - Get That Shorty (een andere versie)
UNeSS - Arabian Girl Pt. 1 (uiteraard mijn favoriet ;))
UNeSS ft. Sony - Going Out With Your Girl

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Here are some links that I believe will be interested

augustus 09, 2006 1:59 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

augustus 16, 2006 4:06 a.m.  

Een reactie posten

<< Home