Da Shanty: Wednesday: Classic Vids XVI Image Hosted by ImageShack.us

woensdag, september 13, 2006

Wednesday: Classic Vids XVI

De zestiende post al weer...Damnz time flies when you're having fun....

Maar het kan niet altijd fun zijn...soms is er ook beef...ik ga vandaag was classic Beef vids droppen, gewoon om even lauw te doen.

Een van mijn favoriete beef vids is van Dr. Dre. Gewoon het kinderlijke jokes maken over en afzeiken van je "vijand" doet het altijd bij mij. De track waar het over gaat is al lekker, maar met de vid erbij werkt ie nog goed op je lachspieren ook. Ik heb het natuurlijk over Fuck Wit Dre Day (And Everybody's Celebratin'), waar Snoop en Dre even flinkt Eazy-E, Tim Dawg en BG Knocc Out lopen af te bekken.


Een echte old' school beef joint is toch wel die de track van Boogie Down Productions - The Brigde Is Over. KRS-One & Scott La Rock nemen het hier op tegen MC Ren in een battle tussen The Bronx en Queens.


De laatste die ik voor vandaag wil droppen is in mijn hogen toch nog steeds een van de hardste diss tracks ooit. Wat begon met een ruzietje over een tattoo van een mic werd een vette beef en tevens promotie campagne voor de artiesten. Ik heb het natuurlijk over de LL Cool J diss van Canibus - 2nd Round K.O.