Da Shanty: Thursday: New Artist VI Image Hosted by ImageShack.us

donderdag, juli 06, 2006

Thursday: New Artist VI

Voor de New Artist van deze week, wil ik een groep bespreken die in het zuiden van de States wordt genoemd als de nieuwe OutKast. Ik heb het over Aqualeo. Een groep, net als OutKast, bestaande uit 2 members, met ieder een aparte style en stemgeluid.

De twee members van Aqualeo (spreek uit A-Kweej-Lio) luisteren naar de namen Acie en Priceless en hebben en deal binnen bij het populairste label uit hun woonplaats Houston: SwishaHouse, bekend geworden door mensen als Paul Wall, Mike Jones & Slim Thug.

Het eerste wat ik van de boys van Aqualeo hoorde was een featuring op het Paul Wall album The People's Champ. De track Sip N Git High was een van de tracks die er uit sprong voor me en die me deed besluiten wat meer van deze pappies te gaan zoeken. Al snel kwam ik uit bij Cadillac, de eerste echte single, en vervolgens de Cadillac (Remix) ft. Young Jeezy.

Een andere track die Nykro me net nog passte is Passenger Seat. Voor zover ik weet is er nog een track die Samson heet. Het is een combinatie tussen rock, rap en funk en ik heb er een snippet van gehoord, maar helaas niet kunnen rippen of downloadbaar kunnen vinden. Mocht ik em nog tegen komen dan post ik em nog wel. Als een van jullie em tegenkomt of heeft dan hoor ik ook graag, want die track klonk erg dik.....Video's zijn er helaas nog niet dus jullie moeten het met de plaatjes en muziek doen.