Da Shanty: Monday: Timbo Xclusives V Image Hosted by ImageShack.us

maandag, juli 03, 2006

Monday: Timbo Xclusives V

De afgelopen weken heb ik achtereenvolgens Ginuwine, Playa en Missy Elliott aan jullie gepresenteerd. Vandaag maak ik Da Bassment compleet door Timbaland & Magoo onder de loep te nemen.

Inmiddels is het verhaal over hoe Timbaland en Magoo hun carriere begonnen wel bekend. Zo niet, dan blader maar eens wat posts terug.

Nadat Timothy Mosley (Timbaland) en Melvin Barcliff (Magoo) weg waren bij het Swing Mob-label probeerde ze Da Bassment van de grond te krijgen. In de 2 jaar hoorde we echter vrijwel niets van de twee. Uiteindelijk tekenden ze bij Blackground Records, om als duo verder te gaan.

In 1997 kwam hun eerste album uit. 'Welcome To Our World' is denk ik voor velen onbekend. Maar het was wel meteen het best verkopende album van Timbaland & Magoo. 'Up Jumps Da' Boogie' feat. Missy Elliott en Aaliyah is toch wel een van de dopeste tracks van het album. Ook de remix met Missy is de shit. Verder zijn 'Intro Buddah' en 'Luv 2 Luv U (Remix)' met Playa en Shaunta Montgomery, zeker de moeite waard om te checken. En dan natuurlijk nog 'Clock Strikes (Remix)' feat. Mad Skillz, met de gesamplede Knight Rider Theme.

4 jaar later kwamen ze opnieuw met een album aanzetten; 'Indecent Proposal'. Voor mij was dit pas het echte werk. Want de beats van deze cd zijn gruwelijk! Luister maar naar de intro met Dj S&S, 'Indian Carpet' feat. Static of 'Beat Club' feat. Sin, Sebastian & Troy Mitchell. Van die nummers word ik nog steeds dagelijks wild wakker. Twee nummers die je wellicht bekend zijn, zijn 'All Y'All' feat. Sebastian & Tweet en 'Drop' met Fatman Scoop. Deze zijn ook op single uitgebracht. Iets wat ze met 'People Like Myself' feat. Sebastian & Static ook wel hadden kunnen doen, naar mijn mening. Jay-Z en Twista komen ook nog langs op de track 'Party People'. En zo was het wel genoeg moeten ze haast gedacht hebben. Want op het laatst zijn de tracks 'Drama' en 'Humin'' geschrapt. Waarom moet je me toch echt niet vragen, want ze zijn ernstig vet.


Een jaar nadat Missy 'Under Construction' had gedropt, kwamen Tim & Magoo in 2003 met 'Under Construction Pt. II'. Waarop we de hits 'Cop That Shit' feat. Missy Elliott en 'Indian Flute' feat. Sebastian & Raje Shwari terugvinden. Diezelfde Raje Shwari horen we ook op 'Naughty Eye' met ook Timbaland's broertje 'Sebastian' weer.

Tenslotte heb ik nog een track voor je afkomstig van een Clinton Sparks mixtape en uiteraard nog een dope remix uit de goeie ouwe tijd...