Da Shanty: Tracks Of The Vacation Image Hosted by ImageShack.us

zondag, oktober 15, 2006

Tracks Of The Vacation

Back home. Mijn pijn in mijn hart heb ik mijn 2e thuisland, Aruba mi dushi terra, moeten verlaten. Aan alles komt eind, dus ook aan de vakantie, maar dat betekend dat ik me weer full time kan focussen op DaShanty.
Om te beginnen ga ik wat tracks posten die populair waren op Aruba. Je moet het zo zien op de radio daar en dan vooral Cool FM wordt de hele dag Hiphop, R&B, Dancehall en Reggaeton gedraaid.
Ik zal hier de 5 tracks posten die het vaakst voorbij kwamen of die ik gewoon dope vond.

Nelly Furtado ft. Pitbull, Rick Ross & Timbaland - Promiscious (Remix)
Veel vuldig hebben we meegezongen, terwijl we in onze Pick-Up de straten van Oranjestad onveilig maakte. Hier de remix met Miami's finest Rick Ross en Pitbull

Nelly Furtado ft. Calle 13 - No Hay Igual (Remix) (prod by Timbaland)
Nelly was populair. Ook de remix / videoversie van No Hay Igual kwam vaak langs op de radio.
Waarschijnlijk zorgt de featuring voor de populairiteit.

Calle 13 - Atrevete-te
Absoluut de hit van Aruba op dit moment. Calle 13 komt uit Peurto Rico, maken dus Reggaeton, maar zijn een beetje een vreemde eend in de bijt. Ze maken dus geen standaard shit. Deze track hoorde je overal, zowel in de gewoone versie als in verschillende blend versies.

Frankie J ft. Mannie Fresh & Chamillionaire - That Girl (prod by Mannie Fresh)
Ook deze track kom je minstens 3x per dag tegen op de radio. Tevens is hier een remix variant van gedraaid met een spaanstalige verse, maar die kon ik zo snel niet vinden.

Tito El Bambino ft. Beenie Man, Don Omar & Ines - Flow Natural (Remix)
Reggaeton is big business op Aruba. Nu lijkt veel Reggaeton op elkaar en zijn er maar een paar artiesten die zich kunnen onderscheiden, zoals Tego Calderon, Daddy Yankee, Don Omar, Calle 13 en Wisin y Yandel. Tito heeft niet zo zeer iets speciaals, maar maakt met deze track wel iets dopes door Reggeton te mixen met Dancahall en een Hindi sound.