Da Shanty: Thursday: New Artist IV Image Hosted by ImageShack.us

woensdag, juni 21, 2006

Thursday: New Artist IV


Deze week wil ik de aandacht vestigen op een veel belovende jonge MC uit Chicago..."And he goes by the name of Lupe Fiasco. Representin' that 1st & 15th."

Lupe heeft natuurlijk een mooie boost gekregen door een guest spot op een van de dopeste tracks van Kanye West's Late Registration: Touch The Sky. De enige track die toevallig niet door Kanye zelf is geproduceerd maar door onze homeboy Just Blaze.

Maar ook voor Touch The Sky was ik al onder de indruk van Lupe. Enkele maanden eerder kreeg ik een track binnen van Fort Minor, het hiphop uitstapje van Mike Shinoda, de rapper van Linkin Park. De track, Spray Paint genaamd, had naast een feature van Lupe ook nog verse Ghostface Killah. Helemaal oke dus...vandaar dat ik erg verbaasd was toen de track niet op het album van Fort Minor stond. Ik zal em jullie niet onthouden.

Maar Lupe staat ook zelf zijn mannetje. Lupe komt binnenkort met een album uit op Atlantic Records wat de titel Food & Liqour zal dragen. Een, op het eerste oog, een beetje een vreemd aangezien Lupe een toegewijde Moslim is. Zelf legt hij het uit als Food, wat het goede vertegenwoordigd en Liquor het slechte. De eerste single is een ode aan Lupe's eerste liefde Skateboarden en luistert naar de naam Kick, Push. De track is geproduceerd door Soundtrakk, die ook een groot gedeelte van het album heeft gedaan. Door dat het album gelekt is vorige maand heeft Lupe besloten wat nieuwe tracks op te nemen met producers als Pharrell, Needles en The Buchanons.

Een andere track die al gelekt is geef ik jullie ook nog cadeau. Wederom een lekkere poekoe: Just Might Be Okay.

En zoals iedere week verlaat ik jullie met een vid. Deze keer van de net al geposte track Kick, Push..