Da Shanty: Monday: Timbo Xclusives X Image Hosted by ImageShack.us

maandag, augustus 07, 2006

Monday: Timbo Xclusives X

Na het einde van Beat Club Records, is Timbaland na veel onderhandelen toch weer een nieuw label begonnen bij Interscope Records. Tot dusver hebben Nelly Furtado, Keri Lynn Hilson, D.O.E. en Sebastian getekend bij Mosley Music Group. Six-Two en Attitude komen daar waarschijnlijk nog bij.


Nelly Furtado had de eer om als eerste een album te releasen onder het label. Afgelopen zomer was het zover en kwam Loose uit in de shops. Bijna het hele album is gedaan door Timbaland en zijn protégé Nate 'Danja Handz' Hills. Het album is niet overal goed ontvangen. Het merendeel van de Furtado-fans vonden het album niks, nu Nelly gekozen heeft om een meer R&B-weg in te slaan. Ik zelf waardeer haar nieuwe stijl wel, maar ik moest wel even wennen. Vooral Maneater duurde even voordat ik wist wat ik ermee moest, maar nu vind ik 'm eigenlijk best dope. Zo ook de officiele remix met Lil' Wayne.


Het volgende album wordt hoogstwaarschijnlijk Keri Lynn Hilson's debuutalbum, inmiddels zijn er al enkele tracks van gelekt. Love Ya en Where Did He Go zijn prima nummers, maar ook verre van briljant te noemen. Ik ben bang dat het album ook meer van dit soort tracks zal krijgen. Hands & Feet is wel een track waarvan ik er meer wil horen. En ook de al eerder geposte Happy Juice ft. Snoop Dogg & Stat Quo draai ik regelmatig. In het begin lag de voicesample me niet zo, maar wederom had deze track even z'n tijd nodig.



Op het album van D.O.E., voorheen John Doe, ben ik al lang vol verwachting aan het wachten. De tracks die de afgelopen anderhalf jaar zijn uitgekomen zijn echt stuk voor stuk dope. Better Just, Hoe Man en Who Wanna Tess Me zijn allen lekker hype en goede clubbangers. Dat Ting is wellicht nog beter voor in de club, maar dat komt dan weer meer door de featuring van Elephant Man. You Don't Believe Me ft. N.O.R.E. en Rollin' ft. Lil' Jon zijn al singles geweest in de States en zijn al net zo veelbelovend als de rest van de tracks. Echt album nieuws is er nog steeds niet, en ik verwacht dat er weer een klein jaar overheen zal gaan voordat D.O.E. iets in de winkel heeft liggen.