Da Shanty: Thursday: New Artist XIII Image Hosted by ImageShack.us

donderdag, augustus 24, 2006

Thursday: New Artist XIII


4 Boys die R&B songs zingen is niet iets nieuws. Volgens is het zelfs aparter om een groep te hebben die niet uit vier man bestaat. Nu zijn het natuurlijk niet allemaal succesjes. Maar de mannen die ik vanavond wil bespreken, maken volgens mij wel een goede kans om uiteindelijk in het rijtje van 112 & Jagged Edge te komen.

Ik heb het over One Chance. De groep, bestaand uit Courtney, Jon, Michael and Rob heeft een groot voordeel op dit moment. Ze hebben een superster in de vorm van Usher achter zich staan. Nu is dat ook geen garantie voor succes, maar deze boys kunnen ook gewoon zingen. Ik heb al weer enkele tracks kunnen bemachtigen dus daar wil ik jullie vandaag mee voorzien.

Laten we beginnen met Private (prod by Ryan Leslie). R-Les did it again. Hij komt met een heerlijke mid-tempo track waar de 4 boys erg lekker over croonen.

Shondrae die tegenwoordig beter bekend is onder de naam Bangladesh, komt dit keer niet met een club knaller die je bij hem verwacht, maar hij gooit er een dikke slow jam uit met een toch een grimey twist. So Emotional is de naam van deze gevaarlijke track.

De eerste single waar One Chance mee op de proppen komt is Look At Her (ft. Fabo of D4L). De nieuwe grappenmaker in de rap-scene dropt een weer een catchy stukje en de track heeft verder voldoende hit potentie om te gaan bangen. Hij stond al een tijdje op de blog maar hier nog een keer de track, die geproduceerd is door de nieuwkomers Chocolate Star and Soundz.

Could This Be Love is een track die The Cornerboys geproduceerd hebben en heeft een beetje een pop-vibe over zich heen hangen. Het is heel zoetjes maar toch erg lekker.

Verder heb ik nog 3 tracks waar ik de productie-credits niet van heb, maar daar door zeker niet minder interessant zijn. Issues klapt als een gek en had ik al een keer eerder gepost. 2 nieuwe tracks zijn That's My Word en Don't Stop. Allebei gewoon lekker, maar ik weiger ook gewoon om shit te posten die ik zelf wack vind.

Natuurlijk gooi ik er ook nog een videootje tegenaan. Dat is dan de vid van de Look At Her track.


31 oktober ligt het album Private in de winkels.