Da Shanty: Tuesday: Dinstrumentals X Image Hosted by ImageShack.us

dinsdag, augustus 08, 2006

Tuesday: Dinstrumentals X

Irv Gotti is een man met 2 gezichten. Aan de ene kant is hij de business man in de vorm van platenbaas (The Inc.) en producer, maar aan de andere kant is hij toch niet echt vies van wat crimineel gedrag. Zo heeft hij verschillende rechtzaken tegen hem gehad, voor onder meer het witwassen van Kenneth "Supreme" McGriff's drugsgeld. Ook zou Irving Lorenzo af hebben geweten van het plan om 50 Cent te vermoorden. Ondanks dat deze aanklachten niet werden bewezen, denk ik toch wel dat er een kern van waarheid in zit. Het lijkt me sterk dat de New Yorkse detectives er helemaal naast hebben gezeten.
En ook al zou The Inc. gefinancieerd zijn door drugsgeld, de muziek die het label uitbrengt sluit toch redelijk aan bij de vraag van de mensen die het witte geld in de la brengen. En als je mensen als Ja Rule, Ashanti, Vita, Charli Baltimore, Black Child en Cadillac Tah groot hebt weten te maken, vind ik dat best een prestatie waar ik respect voor heb. En het is niet eens mijn favo groepje artiesten (met uitzondering van Baltimore that is). Kortom, als platenbaas en producer kan ik Mr. Gotti wel waarderen...

Irv Gotti Instrumental Pack (40MB)