Da Shanty: Thursday: New Artist XVI Image Hosted by ImageShack.us

donderdag, september 28, 2006

Thursday: New Artist XVI


The New Artist van vandaag is eigenlijk niet zo heel nieuw. We hebben haar al een keer eerder onder de aandacht gebracht in het Timbaland item, maar ik vind het tijd voor nog een keer de spotlight op Keri Lynn Hilson te shinen.

Zoals jullie weten heeft Timbaland zich ontfermed over Keri en dat heeft al geresulteerd in wat guest apprecences bij onder andere Xzibit. Natuurlijk komt Keri ook op de solo tip met Timbo en hier hebben we nu 4 tracks van kunnen bemachtigen.
Ik begin gewoon met de dikste track. Dat is natuurlijk Happy Juice ft. Snoop Dogg & Stat Quo. Die beat, die sample en die zangpartij, damnz, shit klinkt te lekker.
De volgende track die ook heel dik klinkt is Hands & Feet. Keri komt gevaarlijk op deze spacey track, die verschenen is op de In The Mix OST. Hands & Feet is trouwens geen Timbo maar afkomstig van Danja Handz, Tim's protegé
Het typische Timbaland geluid komt weer terug op Love Ya, een track die me een beetje aan Cry Me A River doet denken.
De laatste Timbaland produced solo track is Where Did He Go. Een track die niet meteen een hele grote Timbo vibe heeft, maar ik daar door niet minder dope vind.
Terwijl Nykro een man van de beats is, ben ik toch meer van het kloppende geheel en daarbij hoort een dikke tekst.
Tegenwoordig is het een tijd van gemaakte bandjes en songwriters houden het bij schrijven, pretty faces zingen de songs. Keri is een fraaie uitzondering hierop. Ze schrijft voor zichzelf en tevens voor anderen. Zie hier een fraaie opsomming van wat mevrouw Hilson de laatste tijd allemaal geschreven heeft:
3LW - Things You Never Hear A Girl Say
Avant - 4 Minutes
Mary J. Blige - Take Me As I Am
Toni Braxton - Almost There
Toni Braxton - How It's S'posed To Be
Chris Brown - Young Love
Paula Campbell - Hitlist
Ciara - Ooh Baby
Ciara - Respect Me
LeToya Luckett - What Love Can Do
The Pussycat Dolls - Bite The Dust
The Pussycat Dolls - Wait A Minute
Ruben Studdard - Play Our Song
Usher - Redlight
Shawn Desman - Red Hair
Danity Kane - Want It
Danity Kane - Right Now
Chingy - Let Me Luv U
Ludacris ft. Mary J. Blige - Runaway Love
B5 - Heartbreak
ATL - The One
Diddy ft. Keri Hilson - Afterlove

Een redelijk indrukwekkend lijstje, al zeg ik het zelf.
En ook de volgende track komt van Keri's magische handjes en strotje.
Chingy ft. Keri Hilson & Timbaland - Let Me Luv Ya....met afstand de dikste track van het nieuwe Chingy album en natuurlijk een Timbaland beat.
Ook de track Headsprung, oorspronkelijk van 's werelds bekendste liplikker LL Cool J, was niet veilig voor Ms. Hilson en ze heeft dan hier haar eigen zeer dope versie van gemaakt. En misschien is de volgende versie nog wel doper: Keri Hilson ft. Justin Timberlake - Headsprung.

Tot slotte nog 1 track, geen Timbo dit keer, maar wel zeker oke: Come Clean.

De bewegende beelden van vandaag komen uit een wat oudere video. Xzibit ft. Keri Hilson - Hey Now (Mean Muggin')