Da Shanty: Tracks Of The Day Image Hosted by ImageShack.us

woensdag, april 18, 2007

Tracks Of The Day

Zoals gisteren beloofd, vandaag de rest van die ergstige bende bangers die in nog op de schijf heb staan. En het mooie is, ik heb er gisteren nog paar hele dikke gevonden. Dus extra veel, extra lekker vandaag.

Het St. Lunatics/Goodie Mob duo bewijst geen One-Day-Fly te zijn en zijn bezig met een tweede album. JD heeft deze eerste single daan en de dame die een van de dikste albums van 2006 dropte zingt het refreintje.
Diddy's minder jarige New Edition probeert het ook nog een keer met een nieuw album. De jongens zijn iets ouder (logisch) en klinken iets volwassener, maar het is allemaal toch nog wel een beetje kinderlijk. Ook Bow Wow is nog niet echt volwassen te noemen dus dat helpt ook niet veel.
En nog iemand die een tweede album gaat droppen. Onze latijnse vriend Baby Bash krijgt dit keer hulp van de van-rapper-in-zanger-veranderde-zwerver-met-robotstem T-Pain.
Belly ken ik niet, Nina Sky wel en wie Da Heala mag wezen weet ik al helemaal niet en meer info heb ik niet. Luister maar gewoon.
Geloof me, deze dame gaat een hele grote worden. Geen Pussycat Doll-achtige sletterigheid, of J-Lo-achtige pop sounds, maar gewoon dikke zangpartijen met een nog dikkere laag Soul, Gospel en Jazz invloeden erover heen. Chrissette 4 President.
Een bonus track van het Evolution album. Klinkt lekker, dus ik vraag me af waarom het een bonus track was.
Countri Boi is volgens mijn hiphops-huis-analfabeet, maar wat maakt het uit als je twee bawzen hebt die je op je eerste single komen helpen.

De master is terug, jammer van die dj/?uestlove-tag maar als promootje is dit een goede voorbode voor wat er nog kan komen.

Een typische B.Cox sound weer voor de crew die bij zijn label de main act moeten gaan worden. Dirty Rose klinkt sweet, maar niet speciaal. En kan iemand aub Bryan wat andere accoorden leren, want het wordt nu echt eentonig.

Ken ze allemaal niet, maar vond het wel oke klinken, dus bij deze.

Op de een of ander manier zie ik Jazz nog steeds door Uncle Phil naar buiten gegooid worden, toch is deze Philly brother een geniaal producer. En met de grootheid Kane kan het helemaal niet misgaan.

Van de soundtrack van een nieuwe Freestyle Street BBall game. Ik snap niet waarom Banks niet een heel album met zulke harde tracks maakt, dan verkoopt het ook wat beter.

Van de ene sidekick naar de andere. Zelfde geldt voor Bleek. Alle dikke tracks komen niet op de albums. Ach ja wat maakt het ook uit als je toch wel onderhouden wordt door Fifty of Jigga.

Of die oud is, of brand-new, dat weet ik niet. Weet wel dat ik het wel dope vind, ondanks de niet zo bijzonder goede kwaliteit.

Een nieuwe signee van Def Jam. Heel bijzonder is het niet, maar dat vond ik ook van Young Jeezy in het begin en die dig ik nu heel hard. Werk aan de winkel voor de A&R mannen dus.

En de knaller van vandaag komt van een van mijn favoriete groepen in de scene. L, dot, O, dot, X, MOTHERFUCKER. Jada, Sheek en Styles zijn terug. Ik kan niet wachten op dat reunion album, ondanks dat ze gewoon altijd tracks met elkaar hebben gemaakt. The Lox heeft gewoon iets speciaals.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

holla at ya boy

thnx

april 18, 2007 10:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home