Da Shanty: Thursday: New Artist XI Image Hosted by ImageShack.us

donderdag, augustus 10, 2006

Thursday: New Artist XI


Oke ik ben eerlijk; deze artiest is dan wel niet zo nieuw meer maar op dit moment wel ontzettend hot. De laatste tijd hoor je dan ook steeds vaker...Another B.Cox Joint.
Ik heb het over Bryan-Michael Cox. Al sinds 1999 timmert hij aan de weg als professioneel producer en hij heeft daarvoor zelfs met Beyonce en Letoya van toen nog Destiny (zonder de Child) als eerste een professionele demo opgenomen.

Bryan komt namelijk net als de dames van Destiny's Child uit Houston. Hij begon echter pas succesvol te worden toen hij ging studeren in Atlanta. Daar kwam hij in contact met Jermaine Dupri en begon zijn echte productie carrière. Samen met JD is verantwoordelijk voor tal van hits voor artiesten als Usher, Jagged Edge, Da Brat en Lil' Bow Wow.

Mr. Cox is vooral een koning wanneer het om slow jams gaat. Twee voorbeelden daarvan (uit de tijd dat hij met JD werkte) zijn toch echt de tranentrekkers Burn en U Got It Bad van Usher.

Het eerste echte grote solo succes kwam voor Bryan-Michael in het begin van dit jaar. Hij is namelijk verantwoordelijk voor tekst en muziek van de meest romantische track van dit jaar. The Queen Mary J. Blige's Be Without You.

Maar ik wil het verder over wat nieuwere dingen hebben. Omdat ze die ol' school connects nog hadden hookte Bryan een tijdje geleden op met, intussen ex-Destiny's Child, Letoya Lucket. Omdat de reunion erg prettig was besloot onze hoofdpersoon van vandaag haar te tekenen bij zijn nieuwe label Beatfactory. Ondertussen is het gelijknamige titelalbum uit, stodn het op no. 1 in de Billboard top 100 en is Obvious een lekkere track van Bryan's hand.

Dat niet alle lekkere tracks van Bryan slow jams hoeven te zijn bewijst hij met de volgende tracks van Claudette Ortiz ft. Ma$e - Can't Get Enough en Dirty Rose ft. Slim Thug - Not A Game en Missez - Fluid.
Ook Pussy Cat Doll Nicole Scherzinger heeft met Steam een echte B.Cox Joint te pakken en voor haar comeback heeft Monica voor de beat van haar track Hell No (ft. Twista) ook even aan de bel getrokken bij Bryan.

Het lekkerste nummer op dit moment vind ik toch echt One Shot van Diddy's dames van Danity Kane. Ik blijf het zeggen die ladies gaan gruwelijk boomen. Ik ben down.

Maar om mr. Bryan-Michael Cox toch een beetje te eren voor zijn echte kunstjes, post ik nog 1 slow jam. Dirty Rose is de nieuwe groep van BMC en moet een soort 2006 Jagged Edge gaan worden. En ik moet zeggen, met Work It Out hebben ze een flinke stap in de goede richting gezet.