Da Shanty: Tracks Of The Day Image Hosted by ImageShack.us

maandag, oktober 30, 2006

Tracks Of The Day

Ik voel een griepje aankomen, en dat kan ik niet gebruiken. Dus tussen de Sinaasappels, Vitamine C Bruistabletten en Keelpastilles in drop ik even nog wat tracks.


Crunk is dood, Hyphy is de nieuwe shit. Deze Oaklandse variant van de Dirty South sound, bangt net zo hard (misschien nog wel harder) en heeft als pioniers E-40 en Keek Da Sneak, die de echte die-hards misschien nog wel kennen van 3xKrazy. Deze track komt erg hard, al zeg ik het zelf.


De nieuwste aanwinst van G-Unit is Lil' Scrappy. En de kans dat hij meer verkoopt dan Mobb Deep en Lloyd Banks is aanwezig omdat Scrappy niet zo Lil' is in het zuiden van de VS. Dope is dat ze een beat gebruiken van underground helden Cunninlynguists.


KLC was vroeger een member van het No-Limit-Records-Inhouse-producers-team Beats By The Pound. Meneer was dus ongeveer goed voor 1283234 beats per jaar. Nu doet ie het zelf met featurings van everybodies-favorite-schreeuwlelijk Mystikal, Calicoe en de-uitvinder-van-de-term-Bling-Bling B.G.



Ik ben een die hard M.O.P fan. En ik moet zeggen, ik hoor ze het liefste met Premo. Deze track is dan ook weer een verademing voor me. Check vooral die master punchlines van Lil' Fame (die met de hoge stem).


Bloods en Crips die gaan uitleggen hoe je de beste gangster van de hood wordt. Het moet niet gekker worden. Dikke track, dat wel.