Da Shanty: Tracks Of The Day Image Hosted by ImageShack.us

dinsdag, mei 22, 2007

Tracks Of The Day

Hier gaan we weer. Een hoop shit heb ik voor jullie en ooh zo weinig tijd. Ach ja niets aan te doen...It's a Dirty Job, But Somebody's Gotta Do It.

Een lekkere midtempo jam van Marques. Dit keer met een goed passende guest verse van Juelz Santana. Voor de warme chille zomeravonden.

Kanye gaat aardig los op dat nieuwe Common album. Weer is het meerendeel van de beats van hem. Dit keer heeft hij zicht wel erg door Dilla laten inspireren, maar dat is zeker geen verkeerde zet geweest.

40 Cal hoort net als 342321 anderen bij de Dipset. Hij komt ook echt met die dipset sound hier: Soul samples en harde verses. Klinkt gewoon lekker.

Iedere dag komen er nieuwe T-Pain tracks uit. Bij deze krijgt hij hulp van labelmate Kardinal Offishall en gooit het over de dancehall boeg. Maar dat was wel te verwachten met een titel als Shottas.

Cassie is nog steeds geen geweldige zangeres, maar dit klinkt al weer beter dan 3 kwart van haar album. Tippen aan Me & U kan het echter niet.

Ondanks zijn licht apocalyptische gedachten en duistere klanken schijnt Pharoahe Monch een vrij vriendelijke papi te zijn. Op deze track valt daar weer weinig van te merken want hij spit er aardig op los. Beter komt dat album snel.

Van Lupe lekken er ook steeds nieuwe tracks. Of deze voor een volgend album zijn, of dat het leftovers zijn van het vorige is mij niet bekend. Feit is wel dat ze allemaal vrij prettig klinken, zo ook deze.

Weer een nieuwe Common track van zijn nieuwe album. Dit keer geen Kanye maar zijn neef Devo Springsteen. Ondanks de superbekende sample van The Animals en de broeierige Blues vibe kan de track me net niet boeien.

Een tijdje geleden heb ik er nog een volledige post aan gewijd. De boys van 334 Mobb. Def Jam zou ze hebben getekend. Veel heb ik er daarna niet meer van gehoord en ineens kom ik deze track tegen. Een sampletje van Lil' Wayne doet meestal wel goede dingen.

Ik kan maar geen pijl trekken op deze track. Hij is van een soundtrack en Lauryn zingt zoals altijd mooi. Maar die beat past voor geen meter en klinkt vreselijk gaar.


Ook Keyshia is vrij populair de laatste tijd, zeker na die hit met Diddy. Voor deze all girl track komen Missy en Lil' Kim even langs en die hebben wel ervaring met samen op tracks te voorschijn komen.

En de knaller van vandaag.

DJ Khaled is bezig de nieuwe posse-cut koning te worden en daar ben ik blij om. Een goede posse-cut kan ik altijd waarderen. Deze knalt ook weer ontzettend en als dat hele album van onze hiphop-Palestijn zo klinkt dan kan dat wel een van de bangers van de zomer worden.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

het begin van de Cassie track doet me denken aan Pharrell"startrak"Williams productie, maar daarna faalt Ryan Leslie om die op dat niveau te houden...

mei 22, 2007 9:59 p.m.  
Blogger Seven30 said...

Dat gevoel had ik ook...het klonk vrij neptunes-achtig...

mei 23, 2007 11:06 a.m.  
Blogger Unknown said...

hey seven30 vette tracks weer jow. dat wordt weer lekker genieten,;)
nu nog ff zien wat nykro in petto heeft ben benieuwd.
respect

mei 23, 2007 7:01 p.m.  
Blogger Seven30 said...

Voor Nykro stash zul je moeten wachten tot donderdag..maar niet getreurd...ik post vandaag weer wat lekkers..

mei 23, 2007 7:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind lil'Wayne zo waardeloos klinken in Brown Paper Bag.. verneukt echt een beetje een dope track

mei 24, 2007 11:41 a.m.  

Een reactie posten

<< Home