Da Shanty: Tracks Of The Day Image Hosted by ImageShack.us

woensdag, april 25, 2007

Tracks Of The Day

In plaats van chillen in het vondelpark zit in achter mijn pc om jullie op te hooken met tracks. Maar goed dat ik ook op mijn wasmaschine moet wachten anders was dikke pech hebben voor jullie. Maar nu ik hier toch zit, kan ik maar net zo goed een hoop shit droppen.

Nu Houston al weer een tijdje hype ik, mogen ook alle old school mannen uit de H-Town een major label release droppen. Zo ook Rob G (niet te verwarren met die hardcore-pappie) en heeft meteen hulp in geroepen van andere oudgedienden Lil' Keke & Fat Pat.

Net een nieuwe album uit en nu lekt er al weer andere shit van Buck. Het schijnt dat de voormalige homie van 2Pac, C-Bo getekend is door Buck. Een leuke stap voor een comeback, en deze track komt nog hard ook.

Trick Trick komt een beetje op de Outkast-tip op deze track. Vind het niet de meest brilliante song van het jaar, maar zeker ook geen slechte shit. Het refreintje is ook wel erg catchy.

Ik weet niet of het een officiele remix is, maar ik vind het origineel nog steeds heel dope en Kanye trek ik altijd wel.

Murphy heb ik nooit echt heel dope gevonden, maar deze track heeft wel iets aparts. Een beetje die Run DMC jaren 80 tachtig vibe in een nieuw jasje. Niet super, maar ook zeker niet super-wack.

Weer een track van JD's nieuwste ontdekking. Deze vind ik een stuk doper dan de vorige. Ondanks de volledige WestCoast line-up en dito teksten en titel, klinkt het toch niet echt als een Cali-track. 40 Glocc komt trouwens wel dope als nieuwste addition tot het het Infamous/G-Unit kamp.

Vroeger (net na Pacs dood) was ik er heilig van overtuigd dat The Outlawz de dikste rap-act ooit zouden worden. Beetje jong-en-onbezonnen-gedrag, want een major label release is er nooit van gekomen. Misschien dat het tekenen bij Young Buck wel zoden aan de dijk zet en ze toch een keer die Pac-Legacy kunnen vervullen.

T-Pain is duidelijk op jacht om de R&B-hook-titel van Akon en Nate Dogg te snatchen, overal kom je die die pappie met zijn zwerver-looks tegen. Zelfs Loon, die volgens mij al 4 jaar lang op die P.Diddy royalties aan het teren was, heeft em opgetrommeld. Track doet niet veel voor me.

En ik sluit af met 2 dikke, dikke bangers:

Een Def Jam triootje. Fabolous gaat voor het grote geld en nodigd Jigga en Snowman uit voor een posse-cut. De quality van de track is nog niet geweldig, maar het klinkt al er vet. Ik ben down.

Mr. Victor Santiago is duidelijk de koning van de alleszeggende titels. Deze ook weer. Niet er om heen draaien maar gewoon onder die bus werpen. Jada komt dope en zelfs Kurupt is weer eens in vorm, oke het is geen Stranded On Death Row-vorm, maar ik heb em vaker veel wacker gehoord.

1 Comments:

Blogger Paul said...

Fabolous ft. Jay-Z & Young Jeezy - Block On Smash

&

Young Buck ft. C-Bo - Teach Em Bout Playin’

zijn dood. Helaas, leken me de dikste tracks.

Props wel naar de goeie shit verder!

april 27, 2007 10:06 a.m.  

Een reactie posten

<< Home